Adonis Diaries

Accumulated Complaints: Israel soldiers overwhelmed by constant tasks and missions, No longer ready for life-long engagement

Posted on: August 18, 2018

Complaints accumulating: Israel soldiers overwhelmed by constant tasks, No longer ready for life-long engagement

Israel Reserve general Issac Brik communicated with dozens of army officers and soldiers and reported their acute complaints that shed a dark tendency for lack of motivation to a life-long service in the army.
The Israeli army is over burdened many countless missions and the lack of the political leaders for listening to their plights.
The soldiers are aware of the faked pronouncement of their leaders on their readiness to wage other pre-emptive wars, as they used to carry during their first 70 years.
The field officers are cowering to express their real readiness and refuse to pronounce on the actual human state of affairs in their divisions.
Most Field officers barely spend 4% of his service in his division/company because the remaining time is wasted on conferences and meeting
The army is mostly busy revamping his image and No longer interested in the content of its status and is being degraded steadily.
Lamis Bejjani posted  26 mins  the report of Israel general Issac Brik· 

#إعلام_العدو

مندوب شكاوى الجنود الصهاينة يهاجم الجيش ويؤكد عدم جهوزيته للحرب*

وَجَّهَ مندوب شكاوى الجنود الصهاينة اللواء احتياط يتسحاق بريك انتقادًا شديدًا وغير مسبوق لسياسات القوة البشرية في جيش الاحتلال، وذلك في مذكرة بعثها هذا الأسبوع إلى أرفع الضباط في المؤسسة العسكرية وأعضاء لجنة الخارجية والأمن التابعة للكنيست المصغر.

وبحسب صحيفة “هآرتس”، وثّق بريك سلسلة طويلة من المحادثات مع عشرات الضباط في مختلف شعب وأذرع ووحدات الجيش. الضباط الصهاينة وصفوا جيشهم بأنه منظمة متوسطة تعاني من الاستنزاف بسبب ضغط كبير في المهمات، وعدم إصغاء القيادة إلى المشاكل ووجود أزمة حافزية شديدة بين الضباط الشباب، الذين على ضوء الوضع في الوحدات أصبحوا غير معنيين بالالتزام بخدمة إضافية دائمة.

وحذّر بريك من أن أزمة القوة البشرية تمسّ بجهوزية جيش الاحتلال للحرب، واستشهد بتحذير ضباط ميدانيين من أن قيادة الجيش تسوِّق تصوّرًا كاذبًا لجهوزية أعلى مما هو موجود في الواقع. وفي المذكرة،

يقتبس بريك كلامًا لقائد لواء نظامي يقول فيه “لقد تولّد وضع في الجيش “الإسرائيلي” لا يتجرأ فيه أحد على توجيه إنتقادات في المؤتمرات ولا يتحدثون عن المشاكل. قادة الألوية يعرضون أمامنا بأن الوضع ممتاز، لكن هم ينشغلون بالصورة وليس بالمضمون.. لقد تحوّل ضباط الميدان إلى مجموعة خائفين. أخجل من نفسي لأننا أنا أيضًا توقفت عن التحدث عن المشاكل في المؤتمرات..

للأسف هذا سيتسبب لي بالضرر”. وفي السياق نفسه، يروي نائب قائد كتيبة على الحدود الشمالية أن “قادة الكتائب غير موجودين تقريبًا في المنطقة هناك، لأنهم مشغولون كل يوم بنقاشات وندوات، ويضيف “قائد الكتيبة يمضي 4% من وقته فقط في الكتيبة ولذلك لديه مشكلة في التأثير على ما يحصل.

الجيش مشغول بالصورة أكثر من المضمون. جيشنا هو جيش متوسط ويستمر بالتدهور”. وفي تعليق على هذه المذكرة، قال عضو الكنيست عوفر شلح، وهو عضو في لجنة الخارجية والأمن ورئيس كتلة “يش عتيد” أن “تقرير مندوب شكاوى الجنود هو وثيقة مهمة وتثير القلق”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

adonis49

adonis49

adonis49

August 2018
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 1,387,029 hits

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.adonisbouh@gmail.com

Join 734 other followers

%d bloggers like this: